Izoteam - Walczysz z trądzikiem? Teraz możesz wygrać

Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Zauważyłaś(eś) błędy? Zgłoś je mailem pod adres admin@izoteam.pl

Strony: [1] 2   Do dołu

Autor Wątek: Maść Duac  (Przeczytany 4253 razy)

Madzia

  • Gość
Maść Duac
« dnia: Lipiec 30, 2008, 14:01:52 pm »

Witam! Mam takie oto pytanie. Czy w trakcie kuracji Izotekiem można stosować miejscowo maść Duac? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam!
Zapisane

izok

  • a2
  • *
  • Reputacja: +2/-3
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 253
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2008, 14:29:40 pm »

wątpie duac mocno wysusza
Zapisane

Andrew

  • SNAJPER
  • Starszy moderator
  • *
  • Reputacja: +28/-18
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2315
  • LEGENDS MAY SLEEP BUT THEY NEVER DIE
    • nk profil
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2008, 19:24:18 pm »

Zgadzam sie duac jest strasznie wysuszajacy nie laczylbym tego. Ale slyszalem o kuracji laczonej izotek+aknemycin plus :)
Zapisane
LEGENDS MAY SLEEP BUT THEY NEVER DIE

mirabelka

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2008, 21:28:26 pm »

      Ja stosowałam Duac przed izotekiem,później miałam zalecenie aby nie stosować,więc wniosek aby obu leków nie łączyć.A Duac dostał ostatnio mój Syn,leczymy się u tej samej Doktor,zaleciła mu aby smarować się tylko na noc ,a w dzień korzystać ze słońca.
Zapisane

dermatolog

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2008, 12:33:48 pm »

Witajcie !

Oczywiście wszyscy macie rację. W czasie kuracji izotretinoiną nie powinno się aplikować na skórę preparatu Duac, ponieważ jednym z jego składników jest nadtlenek benzoilu, który może wywoływać podrażnienia w obrębie nadmiernie suchej skóry. Podobnie rzecz się ma z preparatem Aknemycin plus, który z kolei zawiera retinoid - tretinoinę (kwas witaminy A) i również może nasilać suchość skóry i powodować jej podrażnienia w postaci pieczenia, zaczerwienienia i złuszczania.

Serdecznie pozdrawiam   :)

Dorota
Zapisane

bojuwka1

  • Gość
duac a izotek
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2009, 00:33:00 am »

Witam, moje pytanie dotyczy żelu Duac - czy można go stosować podczas kuracji Izotekiem? Chciałabym się upewnić, gdyż wczoraj użyłam tego żelu miejscowo  i dziś została mi w tym miejscu czerwona plama. Na ulotkach niczego się nie doszukałam, dlatego też proszę o opinię eksperta. Z góry dziękuję.
Zapisane

M.

  • Gość
Odp: duac a izotek
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2009, 01:02:28 am »

A czy podczas kuracji izotekiem można korzystać z wyszukiwarki na forum? Tu masz odpowiedź na swoje pytanie, którego już kiedyś udzielił tu lekarz dermatolog:

Oczywiście wszyscy macie rację. W czasie kuracji izotretinoiną nie powinno się aplikować na skórę preparatu Duac, ponieważ jednym z jego składników jest nadtlenek benzoilu, który może wywoływać podrażnienia w obrębie nadmiernie suchej skóry. Podobnie rzecz się ma z preparatem Aknemycin plus, który z kolei zawiera retinoid - tretinoinę (kwas witaminy A) i również może nasilać suchość skóry i powodować jej podrażnienia w postaci pieczenia, zaczerwienienia i złuszczania.

Serdecznie pozdrawiam 

Dorota

ps. Pomijam fakt, że jeśli po zastosowaniu maści wystąpiła reakcja uczuleniowa, to nawet jeśli teoretycznie nie ma przeciwwskazań do jej stosowania podczas leczenia, to ja bym po nią drugi raz nie sięgnęła - skóra sama dała znać, że się jej nie podoba ten specyfik i już.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2009, 01:06:13 am wysłana przez M. »
Zapisane

bojuwka1

  • Gość
Odp: duac a izotek
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2009, 13:33:40 pm »

tak się składa, że skorzystałam z wyszukiwarki, ale niestety szukałam w złym katalogu (pytania do dermatologa). Chciałam napisać z prośbą o zamknięcie wątku, bo po napisaniu posta udało mi się znaleźć odp.

Niestety widzę, że niektórzy są na tyle inteligentni, że zamiast udzielić prostej odp albo po prostu zamknąć wątek, muszę dorzucić coś od siebie.


[moderator=M.]Za sprawą osób nieustannie powielających istniejące wątki niestety musimy "dorzucać coś od siebie", przypominając, że taka jest już kultura tego (i każdego innego jak sądzę) forum, że najpierw szuka się odpowiedzi, a dopiero później pyta. A to, że trudno czasem znaleźć odpowiedź (bo np. pojawia się w wielu wątkach lub nie w tym dziale, co by logika sugerowała) to już podziękować można samym użytkownikom, którzy...no właśnie, tworzą dziesiątki podobnych wątków. Taka już nasza, moderatorów, rola i proszę złośliwości pozostawić dla siebie.[/moderator]
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2009, 14:55:42 pm wysłana przez M. »
Zapisane

Ola71

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2009, 22:43:04 pm »

Pani Doktor,
czy możliwe, że jestem uczulona na składnik duacu i clindacne - klindamycynę?
Jestem miesiąc po zakończeniu kuracji izotekiem....i około tygodnia temu wyszedł mi ogromny bąbel na dekolcie. Z racji tego, że jutro wybieram się na wesele, a smarowanie Skinorenem nie pomagało, dwa dni temu wybrałam się do mojej dermatolog i dostałam Duac. Smarowałam tę zmianę 1xdz. przez dwa dni. Posmarowałam również duaciem dwie drobne krostki na twarzy. Efekt na dzień dzisiejszy jest tragiczny. Olbrzymi syf tkwi nadal, a w okół niego, jak i również na twarzy pojawiły mi się suche, łuszcące się plamy. Najgorsze jest to że nie schodzą, wręcz się rozprzestrzeniają min. na powiekę.
Na począku kuracji inna dr przepisała mi Clindacne. Efekt był niestety taki sam...z tym, że wówczas Pani dr nie stwierdziła jednoznacznie, że powstałe zmiany są zasługą tej maści. Nawiązała raczej do mojego atopowego zapalenia skóry, zasugerowała zbyt dużą ilość nabiału i cytrusów.
Porównując ulotki obu maści, wnioskuję sobie, że ta klindamycyna mnie podrażnia, lub jestem na nią uczulona :]) Czy to możliwe? Chyba, że "początki" z tym lekiem tak wyglądają ???
+ jak mogę się tych plam pozbyć?
Jutro wesele. Chiałam ładnie wyglądać, a tylko mi się pogorszyło...
Będę wdzięczna za odp.
Pozdrawiam :)

P.S. Oczywiście wybiorę się do swojego dermatologa, z tym że dopiero za 2 tyg-bo jest na urlopie.
Zapisane

mst

  • a3
  • *
  • Reputacja: +11/-11
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 566
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2009, 22:51:14 pm »

Ale zaczerwienienia biorą się od podrażnień - czyli pozbędziesz się ich jak odstawisz Duac. Duac wysusza i niedziwne, że pojawiły Ci się czerwone plamki. W ulotce pisze, że może wystąpić zaczerwienienie, łuszczenie....
Zapisane

Ola71

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2009, 22:55:51 pm »

Wiem, wiem studiowałam ulotkę kilka razy...
Duac już odstawiłam. Użyłam go dosłownie dwa razy (w srodę i czwartek), w niedużej ilości, punktowo na trzy zmiany. Dwie na brodzie i jedna na dekolcie. Plamy są w tych miejscach..ale także na szyi i (chyba) postaje na powiece.
Używałam wielu maśći na trądzik. Ale tylko przy tych dwóch tak fatalnie mnie wysypuje paskudnymi plamami...
Odstawie je już i więcej nie tknę. Ale wolałabym wiedzieć czy takie "uczulenia" się zdarzają wtedy będę unikać innych preparatów z taką substancją czynną.
Zapisane

mst

  • a3
  • *
  • Reputacja: +11/-11
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 566
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2009, 23:20:58 pm »

Bo nadtlenek benzoilu będąc w skórze zamienia się kurcze... w postać takiego czegoś, co niszczy bakterie i to nie daje im warunków życia  ;D :P Trzeba jednak uważać na wolne rodniki.
Zapisane

koszenila

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2009, 21:16:40 pm »

Zanim zaczęłam kurację izo dermatolog polecił mi ten preparat. Niestety użyłam go tylko raz, wystąpiła u mnie reakcja uczuleniowa( utrzymująca się ok tygodnia). Podobno konserwant, nie wiem jaki, mnie uczulił
Zapisane

dermatolog

  • Lekarz dermatolog
  • *
  • Reputacja: +122/-10
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3428
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2009, 17:57:12 pm »

Witam

Oczywiście, że tak - uczulenia na nadtlenek bezoilu zdarzaja się i to wcale nie tak rzadko.

Pozdr
Zapisane

Ola71

  • Gość
Odp: Maść Duac
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2009, 11:07:19 am »

No właśnie.
Dziękuję za odpowiedź =)
Pozdrawiam :)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry